پودر بچه‌ی سرطان‌زا

by | جولای 12, 2020

از پودرهای بچه‌ای استفاده کنید که حاوی TALC نباشند. به خصوص مارک جانسونز. چرا؟ متن زیر را بخوانید:

آلودگی پودر تالک با ماده معدنی سرطا‌ن‌زای آزبست (پنبه کوهی)

در آبان سال نود و هشت، خبرگزاری مهر ایران نوشته:

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پس از این که اداره غذا و داروی آمریکا آثاری از آزبست را در پودر بچه‌ی شرکت بزرگ جانسون‌اندجانسون پیدا کرد، خرده‌فروشان بزرگ آمریکا، وال‌مارت، سی‌وی‌اس و رایت‌اید، تمام محصولات پودر بچه این شرکت را از قفسه‌های خود خارج کردند. همچنین نوشته شده: هفته گذشته، پس از این که اداره دارو و غذای آمریکا از نمونه‌های برداشت شده از یک بطری پودر بچه جانسون‌اندجانسون، که به صورت آنلاین خریداری شده بود، آثاری از آزبست کشف کرد، این شرکت سی‌وسه هزار بطری خود را فراخوانی کرد.
ازبست نام گروهی از مواد معدنی است که از سنگ معدن تالک به دست می‌آید و اغلب در لوازم آرایشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان ریه را افزایش دهد.
همین مطلب مجددا در خردادماه امسال در سلامت‌آنلاین به صورت خیلی کوتاه آورده شده.

همچنین موارد مفصل‌تر به زیان آلمانی در deutsche apotheke zeitung موجود است که روزنامه داروخانه‌های آلمان است.

از تالک (طلق) در صنایعی مانند کاغذسازی، صنایع کائوچو، صنایع سرامیک، تولید مواد چرب و روان‌کننده، تولید کابل برق، صنایع غذایی، رنگ و تولید پوشش، پلاستیک سازی، لوازم آرایشی بهداشتی، کاربردهای دارویی واستفاده می‌شود.
از گل‌سرشور که درصد طلق آن بالا باشد و رنگ آن خاکستری مایل به سبز است در تهیه صابون و مدادهای مومی (مانند مداد ابرو) استفاده می‌شود. البته کاربرد بیشتر آن به دلیل مقاومتی که در برابر حرارت و الکتریسیته دارد در ساخت سطح میز آزمایشگاه‌ها و صفحه‌تقسیم برق است. از پودر طلق در تهیه لوازم آرایشی، روان‌کننده و در تولید کاغذ استفاده می‌شود. همچنین از طلق در تهیه پودر بچه، به عنوان گچ مخصوص صنایع جوشکاری و فلزکاری و ماده خشک‌کننده برای بازیکنان بسکتبال استفاده می‌شود. در صنایع سرامیک و لعاب‌کاری از تالک برای کنترل دمای ذوب استفاده می‌شود. در صنعت چاپ از تالک به عنوان ماده‌ی چربی‌گیر استفاده می‌کنند.
به غیر از اثر تالک برر روی پوست، چون این ماده در هوا پخش می‌شود و کودک آن را تنفس می‌کند، اثرات مخرب ریوی نیز دارد.
شرکت بزرگ جانسون‌اندجانسون تا به حال میلیاردها دلار برای این تولید جریمه شده است.
اما این محصول همچنان در بازارهای ایران به فروش می‌رود.

نویسنده:مرسده عامری

About the Author

Mercede Ameri

 هنردرمانگر، دانش‌آموخته دوره های مربی گری کودک از اتریش، دانش‌آموخته دوره های مربی گری رجیوامیلیا

Learn more on this topic

Related Blog Posts

بی‌حسی عاطفی چیست؟

بی‌حسی عاطفی چیست؟

بی‌حسی‭ ‬عاطفی‭ ‬حالتی‭ ‬از‭ ‬حضور‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬هیجانات‭ ‬را‭ ‬احساس‭ ‬یا‭ ‬ابراز‭ ‬نمی‌کنید‭.‬بی‌حسی‭ ‬عاطفی‭ ‬فرآیند‭ ‬ذهنی‭ ‬و‭ ‬عاطفی‭ ‬خاموش‭ ‬کردن‭ ‬احساسات‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬به‭ ‬صورت‭ ‬اختلال‭ ‬در‭ ‬پاسخ‌های‭ ‬عاطفی‭ ‬یا‭ ‬واکنش‌پذیری‭ ‬تجربه‭...

سبک زندگی غیرفعال چیست؟

سبک زندگی غیرفعال چیست؟

زندگی کم تحرک یا زندگی در حالت نشسته در انگلیسی Sedentary life پدیده حاصل از زندگی در عصر اینترنت و دنیای مدرن است. در صورتی که در طول روز ساعت های بسیاری را پشت میز کار یا بر روی صندلی خودرو سپری می کنید باید بدانید که تنها نیستید. امروزه به لطف فناوری و سبک زندگی...

Join in the conversation

Leave a Comment

0 Comments

Newsletter

Join for notifications on events, campaigns, & news